Ouderraad
Ouderraad 2020-2021 bestaat uit:
Djonina van Dinten Voorzitter
Denise Portier Secretaris
Sandy Creemers-Bruggink Penningmeester
Desiree Joosten Lid
Miranda Brouwer Lid
Thirza Kooistra Lid
Miranda van de Berg Lid
Pinar Kalin Lid
Neslihan Kalin Lid
Bob Thomassen Lid
Brenda Kaal Lid
Hennie Timmers Lid
Roosemarie Looije Lid
Danny Hooymayers Lid
Marcel Mulder Lid
Richard van Meegen Lid
Kirsten Rozenberg Lid
Marloes Willems-Schuurman Lid
Ouderraad:
Voor het bekostigen van een aantal activiteiten is door de ouders een schoolfonds opgericht dat door de OR (ouderraad) beheerd wordt. De bijdrage bedraagt jaarlijks €28.50 per kind. Kinderen die gedurende het schooljaar instromen betalen, vanaf 1 februari t/m 30 april, slechts €18.50.
De ouderbijdrage is vrijwillig, maar deze is heel belangrijk voor de activiteiten die de OR organiseert. Indien ouders de bijdrage niet betalen, kan dit als gevolg hebben dat er één of meerdere activiteiten geen doorgang kunnen vinden. Zoals u begrijpt zal dit een enorme teleurstelling voor de kinderen zijn. We rekenen dan ook op uw medewerking.
Activiteiten in coronatijd.
Gedurende het schooljaar organiseert de ouderraad in samenwerking met een aantal leerkrachten (op gepaste afstand) de activiteiten. We zijn echter afhankelijk van de dan geldende richtlijnen of een activiteit in de gewoonlijke vorm kan doorgaan.
Jaarlijks legt de OR, na een controle door een kascommissie, verantwoording af over het beheer van het schoolfonds. Indien u dit verslag wilt inzien, kunt u contact opnemen met de penningmeester(s).
Heeft u vragen over de ouderbijdrage dan kunt u contact opnemen met de penningmeester(s) en/of bij de schooldirectie.Het emailadres voor de ouderraad: orstartblok@stichting-invitare.nl
Wat doet de ouderraad?
De ouderraad helpt mee om van de basisschoolperiode voor onze kinderen een leuke, gezellige en mooie tijd te maken. Dit doen we door met veel enthousiasme verschillende activiteiten te organiseren. De ouderraad komt eens in de 2 maanden samen voor overleg, daarnaast neemt ieder ouderraadslid deel aan maximaal 3 van de volgende commissies: schoolfotograaf, bag2school, sinterklaas, kerst, carnaval, koningsspelen, schoolreis/feest, versieren.
Hoe is een commissie opgebouwd?
Kartrekker: zorgt dat de commissie op tijd begint, voor een groepsapp, de taken verdeeld en houdt overzicht. De startdatum is terug te vinden op de indeling commissielijst.
Taken die verdeeld kunnen worden zijn bijvoorbeeld de notulen, actielijst en communicatie.
Budgetverantwoordelijke: Hij /zij vraagt het budget op bij de penningmeester, voert betalingen uit, houdt overzicht op alle uitgaven.
Hand- en spandiensten verzorgen: Deze zijn verantwoordelijk voor het meedenken en meehelpen tijdens de voorbereiding en uitvoering van de activiteit.
Elke commissie bevat leerkrachten: deze hebben een adviserende rol in de commissies. De leerkracht is tevens verantwoordelijk of alles kan op groepsniveau.
Welke commissies zijn er en wat zijn de taken?
Schoolfotograaf:
Zorgt ervoor dat deze dag soepel verloopt voor kind, leraar en schoolfotograaf.
Bag2school:
Inzamelen van kleding, opbrengst = brainstormen.
Sinterklaas:
Sinterklaas en Pieten regelen en begeleiden, cadeaus kopen ,inpakken en verdelen, inkopen doen van pepernoten en drinken, versieren speelzaal, begeleiden en uitvoeren van de activiteiten op de dag zelf.
Kerst:
Afhankelijk van Jeelo kerstmarkt of Kerstdiner.
Inkopen doen, hulpouders werven, versieren van de speelzaal, begeleiden en uitvoeren van de activiteiten op de dag zelf.
Carnaval:
Inkopen doen, versieren speelzaal , klassen van materiaal voorzien, hulpouders werven en begeleiden, Prins en Prinses en ouders begeleiden, contacten met de Nölers, begeleiden en uitvoeren van de activiteiten op de dag zelf.
Koningspelen:
Contact leggen met de stagiaires van het ROC, hulpouders werven en begeleiden, eventuele inkopen doen of boodschappen ophalen. Ontbijt of lunch klaar maken. Activiteiten begeleiden op de dag zelf.
Schoolreis:
Afhankelijk van kleine of grote schoolreis.
Activiteiten bedenken, hulpouders werven, vervoer regelen, eventueel inkopen doen en begeleiden en uitvoeren van de activiteiten op de dag zelf.
Versieren:
Hulpouders werven en begeleiden, inventariseren en eventueel aanschaffen of maken van materiaal, klaarzetten en opruimen van het materiaal, dit gebeurt +/- 7 x per jaar, verzorgen van koffie/thee en koekje.
Begroting inkomsten 2020-2021, uitgegaan van 338 leerlingen, waarvan 15 instromers | ||
Groep 1 t/m 8 | 338 x 28,50 | € 9,633.00 |
instromers | 15 x 18,50 | € 277.50 |
€ 9,910.50 | ||
90% van het totaal | € 8,919.45 | |
Begroting inkomsten 2021-2022, uitgegaan van 340 leerlingen, waarvan 15 instromers | ||
Groep 1 t/m 8 | 340 x 28,50 | € 9,690.00 |
instromers | 15 x 18,50 | € 277.50 |
€ 9,967.50 | ||
90% van het totaal | € 8,970.75 | |
Uitgaven | 2020-2021 | 2021-2022 |
begroting | begroting | |
Teambuilding | € 150.00 | € 150.00 |
sinterklaas | € 1,500.00 | € 1,500.00 |
kerst | € 680.00 | € 300.00 |
carnaval | € 225.00 | € 225.00 |
sportdag/koningsdag | € 100.00 | € 100.00 |
schoolreis | € 8,000.00 | € 3,000.00 |
slotfeest (musical) | € 337.50 | € 247.50 |
versieren | € 100.00 | € 100.00 |
diversen admin lief en leed | € 100.00 | € 100.00 |
Onvoorziene uitgave | € 100.00 | € 100.00 |
Overige kosten Bankkosten | € 150.00 | € 150.00 |
Kosten Parro | € 353.00 | € 355.00 |
totaal uitgaven | € 11,645.50 | € 6,177.50 |
inkomsten 2 jaar | € 17,890.20 | |
uitgaven 2 jaar | € 17,823.00 | |
tekort/over | € 67.20 |
Jaarlijks legt de OR, na een controle door een kascommissie, verantwoording af over het beheer van het schoolfonds. Indien u dit verslag wilt inzien, kunt u contact opnemen met de penningmeester(s).
Heeft u vragen over de ouderbijdrage dan kunt u contact opnemen met de penningmeester(s) en/of bij de schooldirectie.
Het emailadres voor de ouderraad: orstartblok@stichting-invitare.nl
Schoolfonds:
Rabobank IBAN nummer: NL73RABO 0116 2608 07
Stichting Ouderraad obs ’t Startblok
Robijnlaan 78
5431 ZR Cuijk